We eindigen het congres met ‘rond-de-tafel-gesprekken’. Die zou je kunnen beschouwen als het Hyde Park van Veenendaal! Iedereen kan op een zeepkist (of tafel) gaan staan en een onderwerp naar voren brengen dat hij/zij interessant vindt en graag met anderen bespreekt. Ik schat in dat we twee ronden van 20 minuten doen, maar als men nog niet uitgepraat is, hoeft men niet te verkassen.
Het is niet de bedoeling dat het een lezing wordt, maar dat het meer rond een prikkelende stelling of vraag wordt vormgegeven.
In verband met (het gebrek aan) de belangstelling willen we wel graag weten wie wil en wat het onderwerp is. Ik kan niet beloven dat iedereen aan bod komt.
Als je al aangemeld bent en dit niet ingevuld hebt, kan je je aanmelding alsnog mailen: symposium@chb-beleid.nl
Hieronder een overzicht van de op dit moment bekende rond-de-tafel-gesprekken:
Klik op de titel voor meer informatie
- 1. Martine Blonk: Hoogbegaafde leerlingen en de overgang van PO naar VO
- 2. Carine Mauritz: Het belang van peergroups bij jongeren
- 3. Greijdanus: Een goede start in het VO voor leerlingen die qua didactische ontwikkeling nog net niet klaar zijn voor het VWO
- 4. Esther Korterink: Begeleiden van dubbel bijzondere leerlingen met dyslexie
- 5. Greijdanus: Versnellen in het VO. Wat is wijs?
- 6. Plusklassen zijn niet nodig, als wij goed onderwijs geven in de klas
- 7. Geertje van der Lugt: Tussenjaar: oplossing of onzin?
- 8. Jacqueline Keijzer (CLV): een vwo extra klas in het VO en/of het organiseren van een zinvol persoonlijk programma in de bovenbouw van het VO