Programma 2022

WaarVan Lodenstein College, Lunterseweg 94,
3772 TS Barneveld
We starten inAdullam-kerk, Ds. E. Fransenlaan 6
(aan de overkant; hier ook parkeren)
DeelnemersMaximaal 75
TevensInfomarkt en boekenstand
Kosten€ 150,-
Doelen
  • Verbinden PO met VO
  • Elkaar inspireren en netwerk vergroten
  • Thema’s
  • Kindgericht
  • Ontwikkelingsgericht
  • Kwalitatief rijke inhoud
  • Doelgroep
  • HB – coördinatoren PO, VO
  • Docenten PO, VO
  • Directies en bestuursleden PO, VO
  • IB / AB PO, VO
  • Samenwerkingsverbanden PO, VO
  • Studenten PABO, lerarenopleidingen
  • Ondersteuningscoördinatoren
  • Externe begeleiders
  • Ouders
  • Programma

    14:00-14:15 uurOpening dagvoorzitter
    14:15-15:00 uur
      Hoofdlezing:
      Mirjam Floor (Driestar Educatief) en Doortje Wüllschleger (Choochem)

      Hoe ontvang je de (hoog)begaafde leerlingen van het PO op het VO?

      Hoe zet je krachtig in op de overdracht van het PO naar het VO?
    15:00-15:30 uurThee, socializen, naar workshops
    15:30-16:10 uur
      Workshopronde 1
      1. Mirjam Floor
        Leerlijn ‘Kader voor Ontwikkeling’
      2. Carine Mauritz (o.v.b.)
        Buiten de lijntjes
        Creatief hoogbegaafden binnen de school!
      3. Simon Anemaet
        Waarom passen hoogbegaafde kinderen zich aan in de klas?
      4. Karen Wolters
        Leren falen
      5. Jeanine Stouten en Theresia van Bale (o.v.b.)
        De JeX-groep
    16:10-16:20 uurThee en naar ronde 2
    16:20-17:00 uur
      Workshopronde 2
    17:00-17:45 uur
    17:45-18:30 uur
    18:30-18:45 uur
    Borrelen, socializen, napraten
    Maaltijd
    Toetje-talk
    1. moeder Janneke
    2. Janneke Valkenburg. Zet: thuis en school: twee werelden
    18:45-19:30 uur
      Rondetafelgesprekken
      1. Wolters, Karen: IQ – testen
      2. Wullschleger, Doortje: Dabrowski
      3. Ichthus College: Van 10 – 14, of toch anders?
      4. Schonenberg, Debbie: Wie is de hoogbegaafde?
      5. Spijker, Terena: Mentale weerbaarheid
      6. Jong de, Aafke: Hoe om te gaan met kinderen met een zeer hoog IQ die niet uitvallen
      7. Meerveld, Erik: Stop met executieve vaardigheden!
      8. Het is wenselijk om kinderen die iets anders zijn te labellen
      9. Diverse indieners:Vrije onderwerpen
      10. Ga in gesprek met anderen
      11. Infomarkt: Zoek de stands op
    19:30-19:50 uur
      Eindgesprek
    19:50-20:00 uurAfsluiting

    You cannot copy content of this page