3. Corlieske Harbers (Rehoboth dienstverlening)

1e en 2e ronde
Maak morgen het verschil voor je dubbel-bijzondere leerling


Er is vaak veel verwarring rondom de vraag of een leerling wel of niet ‘dubbel bijzonder’ is. Ik neem je graag mee in deze zoektocht waarbij we ook nadenken over verschillen en overeenkomsten voor hoogbegaafdheid en een aantal stoornissen en beperkingen. We gaan op leerlingniveau kijken hoe je in kaart kunt brengen wat de behoeften van jouw leerling zijn en hoe je dit kunt vertalen naar een concrete aanpak. Het diagnostisch denken is daarin voor mij minder belangrijk dan het goed aansluiten bij de ondersteuningsbehoefte van je leerling.’


Ik ben Corlieske Harbers, getrouwd met Gerald en moeder van 5 (pleeg)kinderen. Vanuit mijn werk in het speciaal onderwijs ben ik in 2016 betrokken geraakt bij de begeleiding van hoogbegaafde kinderen, vaak kinderen met daarbij ook andere ondersteuningsvragen (dubbel bijzonder). Inmiddels heb ik ook als moeder veel te maken met vragen vanuit hoogbegaafdheid. Mijn kennis en ervaring van hoogbegaafdheid is daarin meestal een zegen. 
Ik werk in het Speciaal Onderwijs. Ik heb eerder gewerkt als leerkracht en intern begeleider binnen het SBO en SO cluster 4. Inmiddels werk ik op onze ambulante dienst (Rehoboth Dienstverlening) als leidinggevende en ambulant begeleider gedrag en hoogbegaafdheid. Ik begeleid scholen bij het vormgeven van passend onderwijs, zowel in het PO als in het VO. De leerlingen die ik begeleid hebben veelal ook te maken met bijkomende problematiek (dubbel bijzonder). 

You cannot copy content of this page