1e en 2e ronde
Werken met de ondersteuningspiramide in het onderwijs op gebied van Hoogbegaafdheid
In 2035 is het streven van de overheid dat de scholen een overgang hebben gemaakt naar inclusief onderwijs. Ik geloof sterk in het creëren van een ondersteunende en stimulerende omgeving waarin een ieder zijn potentieel kan laten groeien en ontwikkelen.
In deze workshop gaan we met elkaar bekijken wat dit nu precies inhoudt. Wat is er nodig om deze overgang te kunnen maken voor ons als scholen maar ook als ouders. Welke manieren zijn er nu al in het onderwijs te vinden die hierin succesvol zouden kunnen zijn. En wat vraagt het van ons allemaal om naar deze overgang toe te werken.
Even voorstellen:
Met veel vreugde en enthousiasme ben ik dagelijks aan het werk in het onderwijs. Met liefde en inzet wil ik een bijdrage leveren om er voor elk kind en collega te zijn. Zo kunnen we samen het onderwijs tot een fijne plek maken.
Mijn naam is Henriette Brokelman. Om mijn passie meer vorm te kunnen geven heb ik de Special Educational Needs opleiding gedaan, ben ik intern begeleider geworden en heb ik me gespecialiseerd door middel van de ECHA opleiding in hoogbegaafdheid. Ik ben leerkracht van de boven schoolse masterclass op het Greijdanus en ben boven schoolse coördinator hoogbegaafdheid voor 27 scholen waarin ik scholen adviseer en coach.