3. Rolinda Veldkamp (DouMee): De visie van de ouders

Ouders? Lastig of juist de meest waardevolle informatiebron?

Ouders en Onderwijs, het lijkt elkaar vaak te bijten, vooral als het niet goed gaat met hun kind. Als prestaties niet zijn zoals verwacht, als gedrag op school anders is dan thuis of als een kind thuis verhalen vertelt waar een ouder van schrikt. Voor ouders is de school vaak een ‘black box’, er gebeurt daar van alles met hun kind, waar zij weinig invloed op hebben. Dit geeft regelmatig lastige gesprekken, terwijl dit misschien wel hele cruciale gesprekken kunnen zijn voor de ontwikkeling van de kinderen. 

In deze workshop willen we met elkaar delen hoe een ouder-school gesprek waardevol kan worden. Hoe kun je als ouder je zorgen en vragen overbrengen aan school en hoe kun je als school de ouders gebruiken als je meest waardevolle informatiebron?

Mijn naam is Rolinda Veldkamp. Ik woon in Enschede, ben onderwijskundige en eigenaar van Doumée, een praktijk waarin we scholen ondersteunen om goed onderwijs te geven aan hoogbegaafde kinderen. Daarnaast begeleiden we kinderen die vastgelopen zijn in het schoolsysteem. In samenwerking met school en ouders proberen we de oorzaak hiervan te achterhalen en de kinderen weer gemotiveerd te krijgen voor het leren en/of voor school. Mijn expertise ligt met name in het vormgeven van onderwijs aan hoogbegaafde kinderen en het ontwikkelen van de school en het schoolteam. 

Meer informatie? www.doumee.nl


You cannot copy content of this page